فیوز و کلید مینیاتوری

فروش فیوز و کلید مینیاتوری
 

فروشگاه دیجی ولت مرکز خرید و فروش فیوز و کلید مینیاتوری برق در لاله زار تهران

دیجی ولت به عنوان یکی از بزرگترین مراکز خرید و فروش فیوز و کلید مینیاتوری برق در منطقه لاله زار تهران شناخته می شود. این فروشگاه با بیش از 20 سال تجربه فعالیت در این زمینه، انواع محصولات برقی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به مشتریان ارائه می دهد.
 

در دیجی ولت می توانید انواع فیوزهای مختلف از جمله فیوزهای سریع، فیوزهای آزاد کن، فیوزهای حفاظتی و... را پیدا کنید. همچنین محصولات برقی مانند کلیدهای مینیاتوری، ترمینال ها، مبدل ها و سایر تجهیزات مورد نیاز برقی نیز در این فروشگاه موجود است.

دیجی ولت با تیمی متخصص و با تجربه، همواره در خدمت مشتریان خود است و از ارائه خدمات و مشاوره های حرفه ای برای انتخاب محصولات مناسب برقی برای مصارف مختلف برقی در خانه، اداره یا کارخانه شما اطمینان دارد.
 

با خرید از دیجی ولت، می توانید از انجام کارهای برقی خود با اطمینان بیشتری لذت ببرید و از امنیت و عملکرد بهتر سیستم های برقی خود مطمئن شوید.

راه های ارتباطی با دیجی ولت نیز بسیار آسان است. شما می توانید به فروشگاه ما در لاله زار تهران مراجعه کنید یا از طریق تلفن، ایمیل یا شبکه های اجتماعی با ما در تماس باشید.
 

همچنین دیجی ولت ارائه دهنده خدمات ارسال رایگان محصولات برقی به سراسر تهران می باشد. حتی می توانید از خدمات پرداخت درب منزل نیز استفاده کنید.

با انتخاب دیجی ولت، بهترین محصولات برقی با کیفیت و قیمت مناسب را تهیه کنید و از خریدی امن و مطمئن لذت ببرید.
 

کلید مینیاتوری چیست 
 

روی کلید مینیاتور یکسری علائم وجود داره که معرف مشخصات فنی محصول هست که البته سازندگان معتبر این مسائل رو رعایت میکنند و این علائم نشاندهنده حفاظت اضافه بار - اتصال کوتاه و کلید قطع و وصل مکانیکی هستند.
سمت راست تصویر روی کلید یکسری علائم هست که از بالا با شماره 1 شروع و در انتها با 2 به اتمام می رسد.


علامت 1 و x نشاندهنده ورودی کلید و از نوع ترمینال پیچی هست.
علامت کنتاکت نشاندهنده قطع کننده از نوع مکانیکی و اون علامت مربعی که یک ضلع نداره نشاندهنده حفاظت در مقابل اضافه بار و در انتها اون علامت نیم دایره نشاندهنده حفاظت در مقابل اتصال کوتاه و شماره 2 هم نشاندهنده خروجی .....
البته قرار هم نیست که هر کلید مینیاتوری همه این حفاظتها رو انجام بدهد.
دیسکانکتورها معمولا فقط همون علامت کنتاکت  N.O رو چاپ می کنند....همان کنتاکت مکانیکی.
 

البته در حفاظت از نوع اتصال کوتاه...یه قانون داره که برای Curve B و C متفاوته ..البته حفاظت اضافه بار برای در هر 2 Curve یکیه و فرقی ندارند.... برای Curve B و در حالت حفاظت اتصال کوتاه تا زمانی که جریان از مقدار 2.5In تجاوز نکرده نباید عکس العملی نشان بدهد ...اما در صورتی که جریان از این مقدار تجاوز کرد وارد محدوده حفاظت اتصال کوتاه میشود ...در این ناحیه که حداکثر مقدار که باید از مسیر عبور کند تا مدار را قطع کند 5In هست...بهترین نقطه برای قطع معادل 3.75In هست ...البته در این ناحیه حفاظت اتصال کوتاه ...کلید باید با اعمال حداکثر 2 پالس مسیر جریان را قطع کند.

ضمنا حفاظت اتصال کوتاه برای کلید مینیاتوری فقط در جریان AC معتبره اما برای حفاظت اضافه بار    هم برای جریان DC و هم AC معتبره.


برای Curve C و در حالت حفاظت اتصال کوتاه تا زمانی که جریان از مقدار 5In تجاوز نکرده نباید عکس العملی نشان بدهد ...اما در صورتی که جریان از این مقدار تجاوز کرد وارد محدوده حفاظت اتصال کوتاه میشود ...در این ناحیه که حداکثر مقدار که باید از مسیر عبور کند تا مدار را قطع کند 10In هست...بهترین نقطه برای قطع معادل 7.5In هست ...البته در این ناحیه حفاظت اتصال کوتاه ...کلید باید با اعمال حداکثر 2 پالس مسیر جریان را قطع کند.
 

ضمنا کلیدهای مینیاتوری تا 2.5In و 5In نباید عکس العملی نشان دهند البته با اعمال 5 پالس جریان که این جزو تستهای سختگیرانه اشنایدر الکتریک هست که همه محصولاتش با Adjust و تست 100% از خط تولیدش خارج میشه.

که اصطلاحا بهش Magnetic spring  می گویند. البته یکسری از کلید مینیاتوری های اشنایدر موجود هستند که شما تعیین میکنید که C باشد یا B...که توسط تغییر وضعیت یک پیچ این اتفاق می افتد.
 

انواع فیوز مینیاتوری :


فیوز مینیاتوری از نظر کاربرد به تیپهای B روشنایی ، C موتوری ، D ترانسفورماتوری ، K قدرت ، Z بسیار حساس تقسیم بندی می گردد:


فیوز مینیاتوری نوع B روشنایی :

کلید مینیاتوری نوع B عموما در مصارف خانگی و روشنایی کاربرد دارند. این کلیدها در جریان اضافه بار بین ۳ تا ۵ برابر جریان نامی در زمان مشخص ، مدار را قطع می کنند و حساسیت مناسبی برای کاربردهای عادی خانگی دارند. این کلید به فیوز مینیاتوری تندکار نیز معروف است.


فیوز مینیاتوری نوع C موتوری :

کلید مینیاتوری نوع C بیشتر کاربرد صنعتی دارند. این کلیدها در جریان اضافه بار بین ۵ تا ۱۰ برابر جریان نامی در زمان مشخص ، مدار را قطع می کنند و زمان قطعشان از تیپ B بیشتر است. این کلید به فیوز مینیاتوری کندکار نیز معروف است.
 

فیوز مینیاتوری نوع D ترانسفورماتوری :

کلید مینیاتوری نوع D برای مصارف صنعتی خاص ( مانند مولد های اشعه ایکس X-Ray و یا ترانسفورماتورها ) استفاده می شوند. این کلیدها در جریان اضافه بار بین ۱۰ تا ۲۰ برابر جریان نامی در زمان مشخص ، مدار را قطع می کنند و زمان قطعشان از تمامی تیپها بیشتر است.
 

فیوز مینیاتوری نوع K قدرت :

کلید مینیاتوری نوع K برای حفاظت در مدارات قدرت ، ترانسفورماتور و موتور ها استفاده می شوند. در این نوع از کلید مینیاتوری حد جریان برای قطع در موارد اضافه بار کمتر از سایر کلیدهاست و هنگام به وجود آمدن اضافه بار مدار را سریعتر قطع می کنند ولی در موارد اتصال کوتاه منحنی قطع این نوع کلید ها بین تیپ D و C می باشد.
 

فیوز مینیاتوری نوع Z بسیار حساس :

این نوع از کلید مینیاتوری هنگامی که جریان عبوری از جریان نامی بیشتر شود در یک مدت زمان خاص ( که از تمامی تیپها کمتر است ) طبق منحنی قطع ، فرمان قطع را صادر می کند. حساسیت این نوع از کلیدها ، هم در مواقع اضافه بار و هم اتصال کوتاه از تمامی تیپهای دیگر بیشتر است و در صورت بروز خطا مدار را سریعتر قطع می کند. بنابر این کاربرد این نوع فیوز مینیاتوری در مدارات با حساسیت بالا می باشد.
 

زمان قطع این تیپها به ترتیب ( از سریعترین ) عبارت است از : Z و B و C و D

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش